Returer och återbetalningar

Även om vi alltid vill att du ska vara nöjd med ditt köp, förstår vi att du ibland kanske vill returnera det och få en återbetalning. Vänligen läs våra returer & återbetalningspolicy noggrant för att ta reda på hur och i vilka fall du kan returnera din vara. Denna policy avser alla varor som köps från Nordina Home.

Returer

Om du ångrar dig och vill returnera din vara kan du göra det inom 30 dagar från den dag då kuriren levererade varan. Du måste dock följa vår policy. Här är en snabbguide om hur du kan slutföra en framgångsrik retur:

  • Gå in på vår webbplats och besök medlemsområdet. För att kunna identifiera din beställning och komma åt medlemsområdet måste du ge oss viss information som din e-postadress och de fyra sista siffrorna i ditt telefonnummer.
  • När du är inloggad fortsätter du till “returer” och skickar en returförfrågan. Fyll i all nödvändig information. När du kommer till slutet kommer du att få vår adress dit du ska returnera din beställning.
  • Innan du lämnar din beställning till kuriren, se till att den är packad i originalkartongen och på samma sätt som du fick den. Om ditt föremål kom i flera delar och du monterade det, vänligen ta isär det, men var försiktig så att du inte skadar föremålet under processen.
  • När kuriren som du själv väljer har levererat tillbaka varan till oss kommer vi att inspektera den noggrant, och när vi har verifierat att villkoren stämmer överens med det ursprungliga tillståndet kommer vi att ge dig en återbetalning.

Varorna måste vara i originalförpackningen och i nyliknande skick, eftersom de mottogs. Vi kommer inte att utfärda återbetalningar för varor som har använts, skadats eller som har några delar saknats efter att vi har levererat dem. Observera att returer för åsiktsändring måste organiseras av kunderna och alla utgifter kommer också att täckas av dem.


Återbetalningar

När vi har tagit emot din retur kommer vi att behandla en återbetalning och informera dig när den har utfärdats. Observera att återbetalningar kan ta upp till 5-10 arbetsdagar att betala och skickas vanligtvis till den ursprungliga betalningsmetoden. I vissa fall kan vi behöva göra en återbetalning direkt till ditt bankkonto istället om den ursprungliga betalningsmetodlänken inte längre är tillgänglig. I så fall kommer vi att se till att informera dig innan överföringen.

Observera att vi inte kan återbetala beställningar som har returnerats efter 30 dagar efter den ursprungliga leveransdagen eller beställningar som har skadats, använts eller omvandlats från sitt ursprungliga tillstånd. I händelse av att din beställning kommer tillbaka skadad eller i icke-original förpackning, måste vi dra av en 30 % återuppfyllningsavgift från din återbetalning. Avgifter för utgående och returfrakt för returnering av åsiktsändring är ej återbetalningsbara.


Utbyten

Vi hjälper dig gärna att behandla ett utbyte inom 30 dagar efter leverans. Varan kommer att behöva returneras till oss i originalförpackning och nyliknande skick. Vänligen maila oss på [email protected] för ytterligare hjälp från vårt kundsupportteam.


Skadade eller defekta föremål

Tyvärr kan i vissa sällsynta fall din beställning komma fram skadad eller defekt. Om du märker något, se vårt medlemsområde. När du har loggat in, se till att skicka in en eftervårdsbegäran, där du kommer att förse oss med all nödvändig information, inklusive video- och/eller fotografiska bevis. Först då kan vi utvärdera din förfrågan ordentligt och ge dig bästa möjliga lösning.

Om du får en defekt eller skadad beställning, skicka in din eftervårdsbegäran inom 30 dagar efter mottagandet. Detta för att säkerställa att vi kan undersöka problemet och tillhandahålla en rättvis lösning till våra kunder i tid. Annars kommer vi inte att kunna behandla din begäran om eftervård. Om du har överskridit 30-dagars eftervårdsperioden, men ditt köp täcks fortfarande av garantin, vänligen kontakta oss och ge bilder på skadan. Vi kanske kan tillhandahålla en ersättning, beroende på tillgänglighet, eller en produkt av motsvarande värde. Det är viktigt att notera att detta erbjudande är beroende av att skadan är ett resultat av ett tillverkningsfel, och du kan se våra villkor för mer information om vår garanti.


Kontakta oss

Följ våra riktlinjer noggrant och följ vår policy för att säkerställa att din returprocess löper smidigt och att du får full återbetalning.

Vår webbplats erbjuder självbetjäningsalternativ för våra kunder där du kan ändra din beställning snabbt och gratis. Om du har några andra frågor angående våra returer & återbetalningspolicy eller behöver annan ytterligare hjälp, kan du alltid kontakta oss via vår e-post [email protected] eller livechatt. Vår livechatt är tillgänglig på vår webbplats i det nedre högra hörnet av din skärm.

Tack för att du handlar på Nordina Home!

Behöver du fortfarande hjälp?

Vår kundtjänst öppettider är:
Mån – Fre: 8:00 – 22:00